30-03-07

Overzicht

Ik heb terug tijd gevonden om mijn blog wat aan te vullen.
Van januari tot halfweg maart was een drukke periode.
De perikelen betreffende de internetproblemen weten jullie al, die zijn ondertussen opgelost en we genieten weer volop van de wijde virtuele wereld.
Maar we hebben ook nog pech gekend met ondergrondse rioolleidingen.
Wat duidde op een banale verstopping bleek algauw te ontplooien tot een gigantisch probleem.
Bleek dat er een groot deel van de oude rioolbuis verzakt was met alle gevolgen vandien, het probleem manifesteert zich niet onmiddellijk maar bouwt geleidelijk op. Trouwens we leven niet dagelijks in de kelder, oké onze wijnvoorraad ligt daar wel maar gelukkig heeft niemand van ons een drankprobleem dat een dagelijks bezoek naar de kelder zich opdringt.
Bon, het heeft wat voeten in de aarde gehad, of om het in minder rooskleurige termen te zeggen, tot op enkelhoogte in het "aalwater".
De verzekering werd op de hoogte gebracht, de expert kwam en zag dat het niet goed was.
Een firma werd vlug gevonden, de afspraak des te vlugger gemaakt, echter het nakomen van de afspraak was een hachelijke onderneming.
Ziekte, planningsmoeilijkheden, non-beschikbaarheid, hebben we ongeveer een maand moeten wachten tot de uiteindelijke herstelling.
Ik kan getuigen dat het allesbehalve een geurvriendelijke periode was, daarbovenop viel er nog wat aanzienlijk hemelwater naar beneden wat het probleem alleen maar exponentieel deed toenemen.
Enfin uiteindelijk waren 3 werkdagen nodig om het probleem van de baan te helpen, gelukkig maar.
We leven nu weer geurvriendelijk maar wanneer we uiteindelijk iets van de verzekering zullen ontvangen is tot op heden nog een vraagteken, pas op 10 april komt de expert nog eens kijken, desondanks dat ik het verloop van de werken volledig gefotografeerd heb.
We hopen op een vlugge schikking want de factuur was aanzienlijk gepeperd !

We zaten in die periode ook met een verhuis van schoonmoeder die naar een kleinere woning trok.
Kleiner wonen wil zeggen veel waar geen plaats meer voor is !
Zowel mijn vrouw als ik hebben ettelijke weken na onze dagtaak onafgebroken een verhuis voorbereid, dit laat zich voelen !
Om even een idee te geven, er werd 12 keer naar het containerpark gereden (waarvan 9 keer meet een grote bestelwagen), er werd 2272 kg oud ijzer, 40 kg koper en 50 kilo elektriciteitskabel verkocht.
Het was afzien, zwoegen en zweten om de deadline te halen die de koper doodleuk met een week had vervroegd !
Maaaaaar onberispelijke samenwerking met echtgenoot, schoonzuster en nichtje, gecombineerd met doorwerken tot ’s avonds laat en op de tanden bijten klaarden de klus.
De dag van de verhuis zelf kon ik gelukkig rekenen op de spontane hulp van de buur, de eigenaars van het huis waar m’n schoonmoeder zou intrekken en een vriend. Enkele tochten later met de gehuurde meubelwagen was het definitief afscheid nemen van het huis waar ze 36 jaar heeft gewoond.
Het spreekt voor zich dat weken na de verhuis het nog volop dozen uitpakken, DHZ-klussen en opruimen was.
Niet zo moeilijk te begrijpen dat ik dan geen zin meer had om ’s avonds achter m’n PC te zitten.

16:41 Gepost door Ik weet graag wat je er van denkt ! in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

02-03-07

SCARLET BUITEN !

Boertig, gewoon boertig ! Enkel op deze manier kan ik de manier van handelen omschrijven van de PROVIDER die te pas en te onpas destijds publiciteit maakte met blote mensen die over het scherm liepen.
Op 3 januari 2007 was ik gezellig aan het surfen en plots niets meer !
Nu op zich niet ergs want die adsl verbinding viel regelmatig weg om specifiek te zijn zeker 3 tot 4 keer per week !
Enfin, dan maar even de klantendienst gebeld, na zover verschillende nummers te hebben ingetoetst van verschillende menu's heb ik kunnen genieten van een 10 tal minuten muziek (ahum, ahum.)
Eindelijk iemand aan de lijn, na veel blabla zou er plots iets zijn met m'n log in en paswoord.
Week 1: nog niets, weer maar eens bellen, opnieuw hetzelfde scenario met menu's en wachtmuziek.
Weer gezever over log in en wachtwoord, aangedrongen om wat meer moeite te doen, ze gingen terugbellen (yeah right !)
Week 2: nog steeds noppes, nada ! Weer gebeld, weer druk 1, druk 2, druk 3, druk 7452. Opnieuw een andere persoon, die vond plots iets anders, er zou een probleem zijn met de Scarletbox.
Er zou een nieuwe opgestuurd worden.
Week 3: Nieuwe box aangekomen met de post. Installeren en proberen.
Wat bleek, nog steeds hetzelfde probleem !
Alles bijéén gevloekt en opnieuw gebeld ! Het begon serieus op m'n zenuwen te werken ! Eindelijk iemand aan de telefoon gekregen die kennis van zaken had, bedankt Dominique je was de beste helpdesk medewerker die ik aan de lijn kreeg, helaas kon ook jij het probleem niet oplossen want dat probleem situeerde zich bij Belgacom !
Ook maar even gebeld naar de Klantendienst om m'n ongenoegen te uiten want ik hoefde mij als Scarlet klant niets aan te trekken van perikelen tussen hen en Belgacom !
Week 4: Nog altijd geen oplossing en mijn geduld was meer dan op.
Ik ben in m'n pen gekropen en 2 pagina's lang ongezouten m'n mening gegeven, plots zou ik een compensatie krijgen, ze beloofden 2 maanden terug te storten. Allemaal goed en wel maar tot op heden nog geen "roste cent" gezien. Ze hebben wel nog maar eens de maandelijkse bijdrage afgehouden de godver.....
Op 31 januari heb ik Telenet gebeld om wat info en daar waren ze zo hulpvaardig en vriendelijk, een dag en een nacht verschil met die gestampte incompetente boeren van Scarlet !
De afspraak werd gemaakt voor het totaal pakket en op 20 februari was het een feit en was ik terug virtueel te bereiken !
Eigenlijk betalen wij nu even veel als voordien maar genieten van een hogere snelheid en goede support !

23:06 Gepost door Ik weet graag wat je er van denkt ! in Algemeen | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |